Jom Klik Iklan

Monday, January 12, 2015

RUTIN HARIAN BERUBAH- SESI PERSEKOLAHAN TAHUN 2015 TELAH BERMULA...


SALAM SEJAHTERA SEMUA...

Entri kalini berkenaan hari pertama persekolahan untuk sesi 2015. Kebanyakan ibu bapa teruja post gambar anak-anak berpakaian sekolah..

Saya tiada gambar untuk dikongsi cukupla sekadar doa dan harapan agar anak-anak rajin belajar, bijak dan menjadi anak-anak yang berjaya di dunia dan akhirat..

Anak-anak adalah saham akhirat bagi kita sebagai ibubapa. Kerana 3 perkara sahaja yang akan kita bawa ke dalam kubur iaitu

1- Sedekah jariah. 
2-Ilmu yang bermanfaat. 
3-Anak-anak soleh yang mendoakan.

Apabila anak-anak bersekolah maknanya jadual kita sebagai ibubapa juga akan berubah.Setiap pagi rutin bangun pagi juga akan berbeza..Bangun lebih awal dan menyediakan sarapan. kadang-kadang anak-anak mahu bawa bekal ke sekolah. Menghantar anak ke sekolah sesi pagi dan mengambil anak disekolah pada waktu tengahari. Setelah pulang kerumah terus menyediakan makan tengahari seadanya. Makan bersama anak-anak dan bersiap untuk menghantar anak ke sekolah sesi petang pula. Serta mengambil anak di sekolah sesi petang.

Beginila rutinnya.. Semoga terus di beri kekuatan, kesihatan dan kesabaran didalam mengurus dan membesarkan anak-anak..Amin




No comments: