Jom Klik Iklan

Monday, February 23, 2015

MAAFKAN SAYA DOAKAN SAYA




Selamat petang semua. Semoga sentiasa sihat dan dirahmatiNya..Entri kalini saya tulis berkenaan dengan 'Maafkan Saya Doakan Saya'...

Sebenarnya saya dapat 'words' ini dari seorang penceramah pada tahun 2014. Saya lupa namanya,  beliau menyampaikan ceramah di tempat kerja saya sempena bulan ramadhan. 'Words' ini bagus kita ucapkan kepada sesiapa yang kita jumpa ataupun selepas selesai berjumpa dengan sesiapa tidak kiralah sama ada muslim ataupun non muslim..

Kita harus sentiasa memaafkan orang dan mendoakan kebaikan kepada orang lain. Dengan perbuatan ini, secara tidak langsung hati kita akan sentiasa tenang. Kita akan berlapang dada dan bahagia. 

Sebenarnya setiap manusia tidak akan lepas dari melakukan kesilapan samada secara sengaja atau tidak disengajakan. Justeru itu, dikesempatan ini  'Maafkan Saya Doakan Saya' ye...

Terima kasih kerana sudi membaca article saya. 


Salam Ukhwah..
Ana Impian


No comments: