Jom Klik Iklan

Tuesday, February 24, 2015

CERITA HARI INI




Salam sejahtera semua..
Entri saya kalini berkenaan cerita hari ini...

Hari ini adalah hari pertama saya handle kursus untuk Tahun 2015.. Saya sendiri pun belum lagi menghadiri apa-apa kursus. Wajid hadir kursus 7 hari dalam setahun..Huhuhu nak join kursus apa yer agaknya nanti..

Cerita hari ini... saya ingin kongsikan tentang perlunya kita mensyukuri nikmat dan jangan cepat mengeluh.. Sebagai manusia yang alpa seperti saya, perlu saling ingat mengingatkan dan adakalanya dengan melihat sekeliling, barulah kita sedar dan harus lebih bersyukur dan tidak mengeluh sebenarnya..

Dalam kelas yang saya handle ada 2 orang peserta oku. Walaupun kelainan upaya tapi dia masih lagi mampu tersenyum dan boleh hadir di dalam kelas dan berdikari sama seperti peserta kursus yang lain.. Ketabahan dan semangat yang diberikan harus diambil iktibar untuk saya yang suka sangat mengeluhni.. Subhanallah..

Setiap manusia dijadikan dengan takdirnya tersendiri. 

Lalui hari-hari mendatang kita dengan gaya hidup yang sihat. Positif dan penuh rasa syukur... Kalau kita rasa kita susah, ada lagi yang lebih susah dari kita.. Kalau kita rasa kita penat ada lagi orang yang lebih penat dari kita.. kalau kita rasa kita lapar ada lagi orang yang lebih lapar dari kita... 

Terima kasih tak terhingga untuk suami tersayang sebab selalu menjadi tempat bersandar ketika saya lelah dan tempat mengadu ketika saya pasrah.. Terima kasih sebab selalu pinjamkan bahu ye..huhuhu.. I Love u En Suami...



No comments: