Jom Klik Iklan

Wednesday, March 18, 2015

CHOOSE TO BE HAPPY


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Semoga sentiasa sihat dan ceria-ceria selalu...huhuhu

Entri kalini berkaitan dengan choose to be happy. saya ketengahkan isu ini kerana telah berlaku sesuatu yang melibatkan emosi happy pada kawan sekolah saya. Hari ini di dalam group whatups dia meluahkan isi hatinya. Betapa tak happynya dia setelah kematian suami, tinggal dirumah bersama 2 orang anak perempuan dan kakaknya sekeluarga berpindah bersama tinggal serumah dengannya. Menjadi sebuah keluarga yang yang besar.. Jika sebelum ini dia dan anak-anak hanya 3 orang kini bertambah bilangan jadi 11 orang. Kakak, abang ipar dan anak-anaknya seramai 6 orang..

Dia keluar bekerja untuk menyara keluarga manakala kakaknya dirumah menjaga anak-anaknya disamping menjaga anak sendiri seramai 6 orang itu.. Tentang pekerjaan abang iparnya tidak pula dinyatakan.. 

Kesian dengan nasib kawan saya. baru sahaja kehilangan suami, tiada tempat mengadu ditambah pula dengan beban menyara keluarga yang besar..

Semoga dia terus tabah dan kuat. Walaubagaimanapun dia mesti choose to be happy.. InsyaAllah

yang pasti Allah tidak akan membebenani hambanya melainkan sesuatu itu mengikut kemampuannya..

Bertabahlah.. 



'Allah tidak akan menguji seseorang melainkan sesuatu itu sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala dari kebaikan yang diusahakan dan mendapat dosa dari kejahatan yang diusahakan'

Al Baqarah :286



2 comments:

Sostomato said...

Allah saja yang tahu apa yang terguris dan tersembunyi dalam hati hambanya,hidup ni penuh dengan ujian dan cubaan ..moga kawan awak tabah dan sabar ..aminnn

Ana_Impian said...

amin... semoga dia terus tabah..